söndag 27 juni 2010

ÅTTIOSJU KILO

I morse när vågen stannade på 87 kilo tog jag ett beslut. Nu är det socker- och alkoholförbud i tre veckor. Socker är ett jävla gift som jag konsumerar till förbannelse. Alkoholen har jag egentligen inga problem med, men konsumtion av densamma ökar risken att jag tar okloka beslut i närheten av sockerstinna produkter.

I veckan som gick tog jag kontakt med ett viktminskningscentra för att få hjälp. Inser att jag inte kommer att klara det här själv. Nu kommer jag att få vägledning både individuellt och i grupp. Egentligen vet jag mycket väl hur jag ska göra för att gå ner i vikt, men jag har otroligt svårt att tillämpa min kunskap. Jag känner mig ofta värdelös av just den anledningen att jag mycket väl vet vad som skall göras, men inte gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar