lördag 10 juli 2010

SEMESTER, VILA & TRÄNING

Så har ytterligare en vecka gått och det är äntligen dags för den hett efterlängtade semestern. Jag kan med glädje konstatera att mitt sötsug är helt borta och den enda jag suktar efter är salt, gärna i form av chips och jordnötter. Ska ta ett glas med resorb idag innan jag ger mig iväg på orienteringstävling. Tror att det kan hjälpa.

Var iväg och vägde mig i veckan. Underbart att se resultatet på vågen. Nära 3 kilo ner på en vecka, jippie! Ska bli intressant och se vad som händer till nästa vecka. Vet ju av erfarenhet att kilona kan sitta mer fast nu. Fortsätter kämpa på med mina morgonpromenader och pw om kvällarna. Inte varje dag, men nästan. Imorgon och på måndag ska jag försöka komma iväg på styrketräningspass på Friskis & Svettis. Det beror lite på hur vädret blir. Jag vägrar att gå inomhus om vädret är så underbart som det har vart denna vecka.

Under min semestern tänker jag vila och ta dagen som den kommer. Ska försöka stänga av mobiltelefonen så mycket det går och istället läsa och njuta av att vara utomhus.

Nu är det bara en vecka kvar innan jag ska gå över på att äta riktig mat igen. Just nu är det soppa fyra gånger om dagen. Tycker att det har fungerat mycket bra. Det enda gång som jag känt rejäl matlust vara förra helgen när det doftade gott från grillen. På torsdag är det dags för uppföljningssamtal på viktminskningscentrat. Då ska vi lägga upp en ny strategi för de kommande veckorna. Ska bli spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar