söndag 29 augusti 2010

DET BÖRJAR SYNAS ÄVEN FÖR ANDRA

En underbar helg är slut. Oj, vad mycket jag har hunnit med. Bra träning efter jobbet i fredags. Bröllop och fest med vänner i lördags. Idag orientering, fika med vänner och svampplockning.

Positiva hejarop från familj och vänner om min viktnedgång. Även de som inte vet om min aktiva kamp mot övervikten har börjat kommentera att jag ser smalare ut. Härligt, jag blir så glad. Mamma och pappa är mina största fan. Pappa och jag har idag gjort en överenskommelse. Runt jul hoppas jag ha hittat min mål- och trivselvikt. Håller jag den till den 21 maj 2011 kommer pappa betala min hotellövernattning i samband med att jag springer Göteborgsvarvet. Det tror jag blir en bra morot för mig. Mest eftersom jag då, i december, måste offentliggöra min vikt för mamma och pappa. Än pratar vi bara om hur många kilon som försvunnit från vågen. Varken mamma, pappa eller någon annan vet min matchvikt idag.


Bild från goteborgsvarvet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar